20 jaar in Nederland

20 jaar in Nederland

Serieuze concurrentie voor professionele toeleveranciers? Dat vroeg MIX zich af bij de opening van de eerste Hornbach in Nederland. Dat was twintig jaar geleden en directeur Aart van der Schalk zag rek in de Nederlandse DHZ-sector en mikte op doe-het-zelvers, consumenten die lieten klussen én op professionele zzp’ers. Daarmee wilde de Duitse bouwmarktketen de gemiddelde jaarbesteding meer dan verdubbelen van 400 gulden naar 1.000 gulden.

MIX’ indruk van de eerste Hornbach in Zaandam? “Veel en groot.” Dat stelden we in de MIX van april 1997. De zaak moest het volgens ons vooral hebben van de breedte en diepte van het assortiment. Niet van de sfeervolle uitstraling.

Wij vonden de ‘indrukwekkende presentatie’ wat tegenvallen in vergelijking met de Megapraxis die ongeveer gelijktijdig openging. “Maar”, besloten wij, “Eerlijk is eerlijk. De doelgroep van Hornbach van Hornbach komt waarschijnlijk niet voor de sfeer, maar om aan te pakken.”

Inmiddels

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief