Amazon komt met eigen show over huisverfraaiing

Amazon komt met eigen show over huisverfraaiing

Multichannel-retailgigant Amazon, die ook fysieke boekwinkels bestiert, komt dit najaar met een webshow over huisverfraaiing. Een soort van klusprogramma over hoe je het woongenot kunt verbeteren. Die productie is tevens bedoeld om producten aan te prijzen. “Dit heeft vooral tot doel om de jonge doelgroep te bereiken. Dat lukt immers nauwelijks nog met traditionele middelen”, stelt Thijs Broekhuizen, e-commerce specialist en universitair hoofddocent aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Zoals alles wat Amazon doet, blijkt ook dit nieuwe traject tot in de puntjes te zijn voorbereid. De e-commerce gigant werkt voor dit videotraject samen met het productiehuis Kin Community. ‘Overhaul’ is de titel van de webserie, die in totaal zes afleveringen gaat tellen en waar de hoofdrol is weggelegd voor Amerikaanse YouTube-sterren. Een variant dus op de Nederlandse vlogger Enzo Knol.

Youtube-vloggers

De YouTube-vloggers die straks gaan optreden, hebben vooral tot taak om de amusementswaarde en aantrekkelijkheid van de

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief