Bedrijven vaak verliefd op hun business-model

Bedrijven vaak verliefd op hun business-model

Centraal in de presentatie van Steven van Belleghem tijdens de Nationale DHZ Sessie stond de customer experience the day after tomorrow. “Veel organisaties die in moeilijkheden zitten hebben te lang gewacht om zich aan te passen aan het veranderende gedrag van mensen. Ze waren te verliefd op hun eigen strategie en distributie.” Volgens Van Belleghem draait het om de klant. Je moet tijd besparen voor de klant en het hem zo eenvoudig mogelijk maken. Vaak betekent dit dat het voor organisaties daardoor juist complexer wordt. “Dat vraagt om grote investeringen, maar de markt beloont zulke transformaties.

Zet een stip op de horizon voor the day after tomorrow en werk dan terug naar de dag van vandaag. Wees niet bang dat techniek alles overneemt. Robots kunnen de operatie overnemen, maar nooit een emotionele connectie maken. Die human touch is de kracht van de fysieke retail. Computers deliver, people over-­deliver.”

Een deel van de aanwezigen had nog nooit van de Vlaming Steven van Belleghem gehoord, vergeten doen ze hem na de Nationale DHZ Sessie niet snel. Van Belleghem is binnen Europa een vooraanstaande gedachteleider op

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief