Bouwmarkten rukken op in Twinkle's top-100 van grootste webshops.

De lijst van Twinkle bevat drie bouwmarktketens:

  • Intergamma, nummer 28 met € 50,9 mln (Nederlandse online omzet vorig jaar)
  • Maxeda DIY, nummer 84 met € 14,5 mln
  • Hornbach, nummer 109 met € 11,5 mln

Quote van Twinkle hoofdredacteur Arjan van Oosterhout: "Intergamma’s online omzet is in een jaar tijd met bijna € 30 mln gegroeid (vorig jaar met € 21 mln op de lijst, ook toen eigen opgave). En Hornbach maakt zijn entree in de Twinkle100 met een web-omzet van € 11,5 mln.

Gamma-directeur Ron Kloos sprak bij de opening van de nieuwe Gamma in Bergen op Zoom al over het belang van e-commerce voor Gamma. E-commerce directeur Lieke Luttmer zei al eerder dat Gamma online intussen meer bezoekers trekt dan in de winkels.

En van Hornbach gaan we vast en zeker meer horen op gebied van e-commerce. CEO Albrecht Hornbach maakte in ieder geval bekend dat Hornbachs online-groei stevig aanslaat en dat Hornbach € 54 mln in e-commerce steekt.

In al dat geweld van de grote jongens wekt het verbazing dat de Formido-webshop voor de derde keer op rij werd verkozen tot bouwmarktwebshop van het jaar.