Circulaire DHZ?

Circulaire DHZ?

De doe-het-zelf-branche zoekt naar manieren om onderscheidend te blijven of te worden. De economische tijd zit mee, maar men wil natuurlijk ook op lange termijn de bestaande uitdagingen pareren. Hoe zijn partijen onderscheidend en hoe kan het begrip circulariteit hier naar de toekomst toe een rol in spelen? ABN AMRO heeft daar een kijk op.

De doe-het-zelf-branche heeft de wind dit jaar in de rug. De verkoopvolumes stegen in de eerste acht maanden van 2017
met 7,5%, jaar-op-jaar. Het economisch klimaat zit mee. Het vertrouwen en de koopbereidheid bij de consument zijn hoog, de bestedingen nemen in ’17 en ’18 toe. Het aantal huizentransacties neemt over 2017 ongeveer 15% toe. De doe-het-zelf-branche profiteert daarvan.

Toch bestaat er een aantal heldere uitdagingen. De verkoop­volumes liggen nog meer dan een kwart onder précrisisniveaus. Het vloeroppervlak in de branche nam sinds 2007 echter met 10% toe.

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief