close-ups

Qlima breidt uit op stevige basis

Met barbecues, terrasverwarmers, wijnklimaatkasten, pelletkachels en sfeerhaarden beweegt PVG zich met haar merk Qlima van een klimaat­expert naar een specialist in comfort voor in en rond het huis. Uiteraard wordt daarbij het stevige fundament in de klimaatproducten, in de vorm van petroleumkachels, kachelbrandstof, ontvochtigers, airco’s en luchtreinigers, niet uit het oog verloren.

“Van formule wisselen, is meer dan een likje verf”

Formido wordt Praxis; het klinkt simpel, maar bij een formulewisseling komt ontzettend veel kijken. Welke strategische keuzes moet een ondernemer maken en waarmee moet hij rekening houden om tot een goed resultaat te komen? Kars Schaap en Joeri van Rens, Retail Consultants van Marshoek diepen het onderwerp uit.

Exclusiviteit met een eigen kwaliteitsmerk

“Het is volgens mij uniek dat winkeliers mede-­eigenaar van een verfmerk zijn.” Bart Huyser van Niveau zegt het vol trots. “Dat heeft alles te maken met de achtergrond en de filosofie van het merk. Onze kracht zit in het aanbieden van een onderscheidend totaal­assortiment van uitstekende kwaliteit tegen een zeer scherpe prijs. En exclusiviteit is troef.”

“Sigma zorgt voor groei binnen vbs”

“Sigma doet het goed. Innovaties hebben een enorme toegevoegde waarde. De Sigma S2U Nova en de Sigma S2U Allure campagne, de introductie van Sigma Tin DGL (die nu in elke gewenste kleur gemaakt kan worden) en diverse andere promoties waren succesvol, mede dankzij de ondersteuning van de vbs-ondernemer”, aldus Marnix Elbers, PPG’s Nationaal Accountmanager VBS.

“Wij investeren in onze dealers”

Als je als dealer van Sikkens echt samenwerkt met AkzoNobel, kun je ‘Erkend Sikkens Specialist’ (ESS) worden. Dan ondersteunt AkzoNobel je met gericht advies, winkelmaterialen, producttrainingen en vindbaarheid via de winkellocator online. En met een Sales Boost Budget om je winkel te promoten. De Kleurenkamer en Guldie Colorstore ervaren het succes.

Pagina's

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief