close-ups

Online kansen voor merk én dealer

“In de winkel is altijd strijd om schapruimte, de wanden zijn niet van elastiek. Online heb je de mogelijkheid om meer producten te laten zien. Dat biedt extra verkoopkansen, het enige dat je nodig hebt is een koppeling tussen de website van het merk en de dealer. Wij zorgen met slimme koppelingen dat bezoekers van een merkenwebsite direct het geselecteerde product bij een dealer kunnen kopen, online en offline. Dat geeft kansen voor zowel het merk als de wederverkoper.”

"In het service-segment kun je het verschil maken"

Sinds Maxeda besloot de stekker uit te Formido-formule trekken, beraden de franchisenemers zich op hun toekomst. Praxis worden? Of overstappen naar een andere organisatie? Het droomhuwelijk tussen DGN en Formido is al langer van de baan, maar hoe hangt de DGN-vlag er nu bij voor Formido-ondernemers? Is de club stabiel? Past Hubo wel? Is de formule schaalbaar? Blijft het wel een bouwmarkt? Hoe zit het met de marketing, met e-commerce, met schappenplannen? Hoe ziet de exploitatie eruit en is een overstap betaalbaar?

Betonlook vloeren voor de handige doe-het-zelver

Om aan de groeiende vraag naar betonlook vloeren te kunnen voldoen, maakt Forbo Eurocol deze vloeren met FloorDesign bereikbaar voor de particuliere klusser. Deze decoratieve, slijtvaste en unieke vloeivloeren zijn vanaf eind vorig jaar verkrijgbaar in bouwmarkten. Het is een zorgvuldig afgestemd kwaliteitsconcept dat gemakkelijk toe te passen is door de ervaren klusser. Bovendien biedt het extra verkoopkansen voor de retail.

Nieuwe oplossingen tegen vochtproblemen

Aquaplan biedt kwalitatieve producten voor het verbeteren en beschermen van huis en tuin. Vochtproblemen, dakbedekking en isolatie zijn de belangrijkste productgroepen voor het bedrijf dat deel uitmaakt van de Canadese IKO-group. Dankzij de introductie van drie nieuwe producten wordt het voor doe-het-zelvers makkelijker om muren nog beter bestand tegen vocht te maken.

“We realiseerden een miljoenenbereik. Op een nieuwe manier.”

Klussen: we leven er allemaal van. Maar hoe bereik je de nieuwe doelgroep? Hoe zorg je dat de jeugd en jongeren tussen de 18 en 35 enthousiast raken voor klussen en klusproducten? In ieder geval niet met de traditionele kanalen”, dat weet Bisons Country Director Frank Heus zeker. De fabrikant van lijmen en kitten koos in 2017 een nieuwe koers en scoorde een miljoenenbereik. Daarmee kreeg Bison zijn producten top of mind en wist de fabrikant zijn marktaandeel te vergroten en nieuwe gebruikers aan te boren. En dat smaakt naar meer.

Nieuw schroevenconcept

Met hun schroeven, bouten, moeren, ringen, pluggen, draadstangen en verankeringen is Stafa een toonaangevende leverancier van bevestigingsmaterialen in Europa. Stafa Retail opereert vanuit een eigen vestiging in Zaltbommel. De importeur heeft nooit de focus gehad op concepten voor de professionele- en doe-het-zelfmarkt in Nederland. Maar met hun nieuwe schroevenconcept komt daar snel verandering in.

“Met vernieuwd Pure by Flexa ColorLab-concept kun je nóg beter scoren”

AkzoNobel heeft het succesvolle Pure by Flexa ColorLab-verfconcept grondig aangepakt. In co-creatie met een groep verf- en behangspecialisten heeft de kleurenwand een metamorfose ondergaan. Naast een vernieuwd kleurpalet met inspirerende interieurfotografie heeft ook de verf een nieuwe jas. “Verfspeciaalzaken gaven de vorige Pure-wand nog steeds een hoog cijfer, maar in het co-creatie proces heeft het vernieuwde concept één punt hoger gescoord”, aldus sales­manager Michiel van Haperen.

Digitale prijskaartjes binnen vijf jaar net zo gewoon als een PIN-apparaat

Dynamic Pricing krijgt de volle laag als het gaat om retailbelangstelling. De fysieke vertaalslag naar elektronische schaplabels op verkooppunten is nog beperkt, maar dat gaat in rap tempo veranderen. Gezien de prijstransparantie van nu valt te verwachten dat Dynamic Pricing binnen vijf jaar net zo ingeburgerd is geraakt als een kassa met PIN-apparatuur, verwacht Bill Megens van Qdisplay, aanbieder van digitale prijsoplossingen.

Pagina's

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief