Consument wil ‘terug’ naar oplossing van vakhandel

Consument wil ‘terug’ naar oplossing van vakhandel

Bevestigingsmaterialen lieten zich tot nu toe relatief lastig presenteren in bouwmarkten. De gemiddelde consument heeft weinig ervaring met het maken van de juiste keuze – er worden nog volop schroeven in het verkeerde materiaal bevestigd. Bovendien heeft de consument er geen trek in om door het aanbod van blisterverpakkingen een voorraad schroeven te houden die hij nooit meer gebruikt. Beide trends laten zich nu keren: navigatie in het schap is verbeterd en door de introductie van productbakken krijgt de klant de mogelijkheid om losse schroeven, bouten of moeren te kopen.

Eerst maar even naar de ‘nieuwe’ Gamma in Bergen op Zoom, die inmiddels alweer een paar maanden open is en op 12 juni de eerste Gamma in Nederland was volgens het nieuwe concept. Tal van nieuwe formuleonderdelen deden daarbij hun intrede. Bij de ontwikkeling van het concept is vooral gekeken naar de wens van de klant zelf, meldt Intergamma. Dat leidde onder andere tot de keuzemogelijkheid om zowel een doosje als één schroef aan te kunnen schaffen. Bouwmarktmanager Art Schäfer was al enthousiast toen de deuren open gingen, een half jaar later is

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief