Formido's voormalig marketingmanager Miriam de Bruin is aan de slag bij DGN. Maxeda vangt haar vertrek nu op met een verrassende plaatsvervanger.

Sinds Maxeda besloot de stekker uit Formido te trekken, vertrokken diverse sleutelfunctionarissen van het Formido-hoofdkatoor in Nijkerk. Recent stapte de drijvende kracht achter de prijswinnende Formido-webshop over naar Prenatal en werd bekend dat een regiomanager en een inkoper vertrekken naar KlusWijs.

Formido's marketingmanager Miriam de Buin besloot al veel eerder te vertrekken en is inmiddels marktingmanager bij Hubo- en Multimate-moeder DGN.

Formido-directeur Frits Voorhout en zijn superieur en Maxeda-CEO Guy Colleau bekijken van geval tot geval of de vrijgevallen werkzaamheden verdeeld kunnen worden onder de achterblijvers of dat er een vervanger moet komen. In geval van de marketing-positie gold kennelijk het laatste. Die vult Maxeda sinds 1 december in met Alex Phaff.

Dat is een opmerkelijke move: Phaff was de laatste 12 jaar namelijk werkzaam bij Intergamma. Als Manager Marketing en Communicatie én als MT-lid nota bene.

Nu maar hopen dat Intergamma zijn geheimhoudingsverklaringen goed geregeld heeft. Voorhout vervulde zelf namelijk ook een interim-klus bij Intergamma toen Maxeda hem verleidde directeur van Formido te worden.

Bij Intergamma hebben ze momenteel trouwens de handen vol aan interne perikelen (CRH wil weg, Intergamma en aandeelhouders ruziën over ideale exit).