Elektrisch gereedschap blijft spil in aanbod van bouwmarkt

Elektrisch gereedschap blijft spil in aanbod van bouwmarkt

Op de winkelvloer van fysieke vestigingen, maar ook in webshops van bouwmarktformules en in de communicatie blijft elektrisch gereedschap onomstotelijk een hoofdrol spelen. Een analyse van de laatste trends laat een brede waaier aan ontwikkelingen zien. Een paar highlights: online verkoop krijgt steeds meer volume, de deel­economie komt niet van de grond en bouwmarkten flirten nadrukkelijk met professionele varianten.

Door de opkomst van webretailers is er stevig geknabbeld aan de marktpositie van fysieke verkooppunten. Eén van de partijen die zich steeds nadrukkelijker laat gelden, is uiteraard de Amerikaanse gigant Amazon.com. Vorig jaar snuffelden we al even rond op de verkoopsite en bij een nieuw bezoek aan de Duitse pagina (beschikbaar in het Nederlands) blijkt het aanbod nog verder te zijn uitgebreid. Profmerken als Milwaukee, Makita en Festool zijn ruim voorradig. Per merk zijn tientallen of zelfs honderden producten beschikbaar. Om iets op te gooien: Amazon telt een aanbod van 8.754 accuboor- en

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief