Hubo realiseerde in 2015 een omzetplus 2,6%. Oud-op-oud.

Dat meldt DGN-directeur Gertjo Janssen in een persbericht. In de landelijke pers werd Hubo deze week genoemd als mogelijk kind van de rekening. Janssen laat zich daar niet door afleiden. Hubo's omzetplus van 2,6% in 2015 maakt de overname van DGN retail door Euretco eind 2014  succesvol. Dat concludeert Janssen na afloop van het eerste volle kalenderjaar dat de organisatie deel uitmaakt van Euretco. "Die plus van 2,6% is beduidend beter dan dat het resultaat van de referentiegroep in de DHZ-sector. Wij richten ons echt op een afgebakend marktsegment van € 600 mln van service, vakmanschap en maatwerk."

Bauhaus en Hornbach claimen grootschaligheid
Hubo positioneert zich zo dus buiten het slagveld van de grootschaligheid. "De grootste verschuiving in 2015 zie je in mijn ogen bij Bauhaus en Hornbach. Die twee doen een poging de positie van grootschaligen te claimen. Daar krijgt de gevestigde orde in het bouwmarktsegment last van", zegt Janssen. "Ineens hoor je met een bouwmarkt van 5.000 meter tot het middensegment dat zo onder druk staat. Bij Hubo onderscheiden we ons met vakmanschap, service en lokale binding en hoeven we geen winkel vol met producten. Wij bieden oplossingen bieden. Precies wat onze klant wil."