Met een omzet van € 1,7 mrd staat Intergamma in de top-3 van Nederlandse non-food retailbedrijven en is het marktleider op de doe-het-zelfmarkt in de Benelux, zo verklaart het bedrijf zelf. De omzet groeide in 2016 echter een stuk minder hard dan de markt.

De moeder van Gamma in Nederland en België en Karwei zag de winkelomzet in 2016 met 3% groeien. Dit publiceerde de franchisegever in een voetnoot van een persbericht over de opening van Karwei Goirle in de nieuwe Karwei-stijl van 'Uden'.

Zelf ziet Intergamma deze groei uit de aantrekkende huizenmarkt en uitbreiding van de online activiteiten komen. Op zich niets mis met 3% groei. Ware het niet dat de sector in 2016 als geheel veel harder groeide. Volgens de 2016-cijfers van GfK groeide de sector in hetzelfde jaar met bijna 4%. Alle bouwmarkten samen plusten in 2016 zelfs met 5%.

Marktaandelen van ketens zijn niet openbaar. MIX moet het daarom doen met de tipjes van de sluier die sporadisch opwaaien. Zo deed Hornbach deed laatst een veelzeggende uitspraak over het marktaandeel per vestiging.