Met Karwei Heesch opent de bouwmarktformule een winkel-nieuwe-stijl. Met constructief en decoratief assortiment in een nieuwe balans.

Op 21 april gaat 'ie open: Karwei Heesch. De winkel is ingericht in de nieuwe stijl van Karwei. Met een nieuw assortiment en een nieuwe winkelindeling. Een rondgaand gangpad moet klanten als vanzelfsprekend langs divere inspiratieplekken in de winkel leiden.
De focus op decoratief assortiment heeft Karwei geen windeieren gelegd. Toch kijkt de nieuwe directeur Machiel van der Sluis ook verder. In MIX 2015-4 zegt hij binnenkort: "Het verleggen van de focus van constructief naar decoratief was succesvol. Maar juist het constructieve assortiment is de motor van de omzetgroei die afgelopen jaar weer werd ingezet. We moeten veel beter kijken naar de balans. En die moeten we lokaal bekijken. Ik denk dat we het constructieve deel binnen de formule meer aandacht moeten geven en er serieus over moeten gaan nadenken. We moeten niet alleen, met alle respect, meubeltjes willen verkopen. We moeten ons afvragen waarvoor we in de markt zijn en ons DNA niet verloochenen. Dat moeten we beter finetunen.”