Klant verlangt optimale navigatie tot juiste product

Klant verlangt optimale navigatie tot juiste product

De shopper journey bij aankoop van bevestigingsmateriaal is er één van puur gemak. Niet uit luiheid, maar uit convenience. Zeker de jongere generaties willen geen enkele hindernis bij het vinden van de juiste oplossing. Is de juiste plek in het schap gevonden, dan moet ook de uitvoering van de klus zo min mogelijk moeite kosten.

Er tekent zich een parallelle ontwikkeling af tussen de professionele markt en die van particulieren, signaleert Arnoud Booij, algemeen directeur van A.S.F. Fischer. Eerst waren de ijzerwarenspeciaalzaken heer en meester op het gebied van bevestigingsmiddelen. Nu zie je dat die kennis wordt doorvertaald naar de winkelvloer van de bouwmaterialenhandel. Deze bouwzaken voor professionals steken veelal net wat meer moeite in de signing en navigatie in het schap. “ZZP’ers met een allround achtergrond hebben meer behoefte aan extra toelichting. En dat geldt natuurlijk helemaal voor particulieren zonder de nodige kluservaring. Die willen

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief