AkzoNobel introduceert een nieuwe lijn voor veeleisende klussers: Flexa Expert. De muurverf is te schrobben en, net als de houtlak, extreem stoot- en krasvast. Dit maakt de producten geschikt voor omgevingen die intensief worden gebruikt. “Een nieuw assortiment met duidelijke en unieke eigenschappen en daardoor een hoog onderscheidend vermogen.”

Wie het kluswerk in huis professioneel aanpakt, werkt graag met producten van professionele kwaliteit. Flexa biedt deze klussers nu precies wat ze nodig hebben: Flexa Expert. De lijn bestaat uit een matte muurverf in veertien kleuren, voorstrijk, houtlak in achttien kleuren (hoog- en zijdeglans) en een grondlak in grijs of wit. Daarmee kan het schilderwerk in huis tegen een stootje, ook op lange termijn.

Duurzaam eindresultaat
De ene doe-het-zelver is de andere niet. Maar liefst een derde van de Nederlandse klussers kiest voor een hogere prijs/kwaliteitverhouding en voor een perfect en duurzaam eindresultaat. “Deze dhz-klanten zijn op de hoogte van wat er beschikbaar is aan materialen en technieken”, vertelt project- en brandmanager Lisanne Elderhorst. “Je hoeft ze niet te inspireren; ze weten heel goed wat ze willen en dat draait om kwaliteit en duurzaamheid. Juist voor deze groep hebben we Flexa Expert ontwikkeld. Een eigen productlijn voor de veeleisende doe-het-zelver.”

Echt schrobbaar
Duurzame kwaliteit bereikt Flexa Expert door de gebruikte technologie. Speciaal voor de Flexa Expert muurverven ontwikkelde R&D de Stain Barrier Easy Clean Technology, met een extra gesloten bindmiddel dat ervoor zorgt dat vuil niet aanhecht. Daardoor kun je een muur die met Flexa Expert is behandeld, echt schrobben zonder kleurverlies. Uniek op de markt. “Als je bijvoorbeeld ketchup op de muren smeert of een ander veelvoorkomend huishoudelijk product en je probeert het eraf te halen, neem je bij gewone muurverf ook de verf mee. De ketchup trekt er bovendien in. Bij Flexa Expert blijft het op de verf liggen. Je veegt het er dus heel makkelijk af. En, heel belangrijk: hoe hard je ook schrobt, de verf zelf blijft zitten, blijft mat en het ziet er weer perfect uit!”

Extreem hard
De houtlak heeft een extra harde toplaag door de Diamond Tough Technology, die hem extreem stoot- en krasvast maakt. Zo hard als diamant. “Marktonderzoek en de nieuwe global marketingaanpak gaven de richting aan. R&D ging ermee aan de slag, en het resultaat is precies wat deze grote klantengroep nodig heeft!”, constateert Elderhorst. De lak beschermt zelfs in alledaagse omstandigheden. Denk maar aan sleutels die de deur raken, koffievlekken op een gelakte tafel of een stofzuiger tegen de plinten.

Communicatiecampagne
De duurzame eigenschappen van Flexa Expert maken de producten uitermate geschikt voor omgevingen die intensief worden gebruikt, zoals huishoudens met kinderen en/of huisdieren. De communicatiecampagne voor Flexa Expert richt zich daarom niet alleen op degene die het kluswerk in huis doet, maar ook op degene die het vervolgens schoon en gezellig houdt. Daarom is de promotiecampagne tot eind 2014 niet alleen te zien in de bouwmarkten en online, maar ook in bladen als Linda, Flair, Kek Mama en Ouders van Nu. De communicatiecampagne ging in week 28 van start.

Zelf testen
Test-het-zelf is heel belangrijk onderdeel van het concept. Elderhorst: “Het promotiemateriaal bestaat onder andere uit schrobkaartjes met Flexa Expert en een andere verf. Hiermee kan de consument zelf ondervinden dat het werkt! Ook vinden er demonstraties plaats op de winkelvloer. Zo kunnen klanten daar ook zelf testen hoe makkelijk je Flexa Expert schoonmaakt. Zien is geloven!”