"Op weg naar een nieuw VBS-landschap". Onder deze titel is een boekwerkje verschenen, dat een dezer dagen op de mat valt bij een geselecteerde groep VBS-ondernemers.

​De afzender is KlusWijs en de insteek is verrassend. De organisatie uit Apeldoorn presenteert VBS-ondernemers een nieuwe uitdaging. Zo komt er een nieuwe club, met een nieuwe naam, indien er tenminste 20 ondernemers meedoen. Directeur Hans Hortensius: "De jarenlange retail-ervaring vanuit KlusWijs en de ervaringen met KlusWijs Home staan garant voor een nieuw succes.Wij vinden het tijd voor nieuwe ideeën; een nieuwe weg met nieuwe kansen. Daarom  vragen we aan VBS-ondernemers: 'Durft u het aan?'.”

Hortensius geeft aan dat de tijd rijp is om alle ervaringen te benutten en de proeftuin in Apeldoorn (KlusWijs Home) nu definitief verder te ontwikkelen met sterke ondernemers uit de VBS-branche. Daarbij kiest hij er voor om afscheid te nemen van de naam “KlusWijs Home” en de nieuwe formule met een krachtige nieuwe naam neer te zetten. Welke? Dat wil hij nog niet kwijt. “We hebben een zeer heldere focus en een duidelijke strategie met ongekend lage kosten voor de aangesloten ondernemers. Eigenlijk voor een groot deel een kopie van datgene wat we al jaren succesvol doen binnen KlusWijs.”