Onder de noemer ‘Datakwaliteit’ zijn bouwmarkten en leveranciers druk bezig om onderling betrouwbare artikelgegevens sectorbreed in te voeren. Trendiy en Sealskin zijn erg enthousiast over deze pilot van GS1 Nederland.

“Wanneer je vroeg in het proces instapt, kun je meepraten over de inrichtingen van processen”, vertelt Trendiy-productdatamanager Henk Westhuis. “Daarnaast heeft de deelname als voordeel dat de praktijk altijd specifieke situaties aan het licht brengt die anders verborgen blijven.”

 

Ook Sealskin-manager logistiek & kwaliteit Peter van der Poel onderschrijft het onderliggende doel van goede kwaliteit. “Wij hebben een aantal deels handgemaakte producten en daar zit variatie in. De consument valt dat niet op. Maar als gewicht en exacte afmetingen onregelmatig zijn, hoe ga je daar dan mee om? Dat soort problemen los je op door de meetregels aan te passen.”

 

Kijk hier voor het volledige verhaal van GS1.