Prijs is voor de consument zeker niet het belangrijkste criterium om een winkel op te beoordelen. in ieder geval niet in de verkiezing van ABN AMRO.

Deze week werden de prijzen voor ABN AMRO Retailer of the Year uitgereikt.
In deze verkiezing werd Hornbach - voor de 10e keer (!) -  Beste Bouwmarkt, Welkoop werd beste Tuinwinkel en Beste Dierenspeciaalzaak.

Opvallend is het rijtje criteria waarop de consumentenjury de ketens beoordeelde. En dan vooral de volgorde daarvan.

Prijs staat alleen bij tuinwinkels in de top-3.

Bouwmarkten

  1. Assortiment
  2. Acties en aanbiedingen
  3. Prijs-kwaliteitverhouding
  4. Prijsniveau
  5. Deskundig personeel
  6. Klantvriendelijk personeel
  7. Service
  8. Sfeer
  9. Vernieuwing


Dierenspeciaalzaken

  1. Assortiment
  2. Deskundig personeel
  3. Klantvriendelijk personeel
  4. Prijs-kwaliteitverhouding
  5. Acties en aanbiedingen
  6. Prijsniveau
  7. Service
  8. Sfeer
  9. Vernieuwing


Tuin

  1. Assortiment
  2. Prijs-kwaliteitverhouding
  3. Acties en aanbiedingen
  4. Deskundig personeel
  5. Prijsniveau
  6. Klantvriendelijk personeel
  7. Sfeer
  8. Service
  9. Vernieuwing