"Action snoept van veel verschillende kanalen een beetje weg", zegt CEO Sander van der Laan in het Belgische Gondola. "We zijn daarom niet de nummer één concurrent voor de grote supermarktketens of voor de DHZ-winkels, maar we worden wel een belangrijke speler in sommige categorieën."

Van der laan: "Ten eerste positioneren wij ons niet als 'low end retailer', want dat suggereert mindere kwaliteit. Wij positioneren ons als een non-food discounter met een verassend assortiment aan een lage prijs. Wij verkopen zeker geen Rolls Royce, maar wat we bieden is wel degelijk kwalitatief. Ten tweede is Action een disrupter in het retaillandschap. Wij brengen een unieke formule die niemand anders biedt op de markt. Wij zijn geen textielwinkel, geen zelfbouwmarkt, geen supermarkt,... We zijn een non-food discounter met een aanbod dat bestaat uit dertien verschillende productcategorieën. Daarbinnen valt onder andere pet food, DIY, personal care, textiel,... De categorieën zijn redelijk strak gedefinieerd, en daarbinnen bieden we verassing. Twee derde van ons assortiment is immers roterend."