Bauhaus sprak op [Bouwgroothandel Bijeen] voor de verzamelde bouwgroothandel. Daar gaf hij de concurrentie in DHZ een veeg uit de pan.

Op [Bouwgroothandel Bijeen] betoogde Moons dat Bauhaus een bouwmarkt is, maar tegelijk ook een bouwgroothandel. De bouw-zzp'er en particulier zijn zijn beoogde klanten.

In de bouwgroothandel ziet hij een markt met vele competitieve aanbieders die uitblinken in een specialisme én aanbieders die overzichtelijk een klein maar compleet assortiment aanbieden en volledig gericht zijn op deze ene doelgroep.

Daarentegen is de DHZ-retail voor Bauhaus zo ongeveer een eitje, betoogde hij op het podium: "De consumenten worden bediend door zeer zwakke concurrenten. Die markt biedt heel veel kansen omdat de voorhanden zijnde bouwmarkten in Nederland te kort schieten op aanbod (kwaliteit en diepte assortiment), prijs (te hoog), kennis medewerkers (gebrek aan) en de juiste diensten (logistiek, montageservice en machine uitleen)."