Bauhaus stuurde haar leveranciers in deze Corona-tijden een brief waar de samenwerking en het partnership vanaf spátten.

De bouwmarktketen zet alles op alles om de operationale processen in haar drie winkels (Groningen, Hengelo en Venlo) op orde te houden. In dat kader verzoekt Bauhaus haar leveranciers om orders zo snel mogelijk te leveren, accepteert de keten in uitzonderingen ook deelleveringen en stopt zij contractuele boetes tot en met 30 april. "In deze tijden zijn partnership en samenwerking geen loze woorden", schrijft Bauhaus-directeur Herwin Oost aan zijn leveranciers.

Bauhaus beklemtoont expliciet dat ze niet op zoek gaat naar financiële claims of verbetering van de betalingsvoorwaarden. Sterker nog: Bauhaus vraagt leveranciers zich te melden als ze hun continuïteit in problemen zien komen en biedt aan in zulke gevallen samen maar een oplossing te kijken.

"Ik denk dat wij als branche het voorbeeld hebben gegeven qua maatregelen. En wij ons daar als gehele sector aan houden, denk ik dat we de consument nog lang kunnen bedienen in een veilige winkelomgeving. Wij streven bij Bauhaus een maximale servicegraad na, binnen de beperkingen die er zijn. En daar horen geen lege schappen bij."

Deze opstelling van Bauhaus valt op in een tijd waarin Intergamma en Maxeda/Praxis actief 'sturen op voorraad' (lees: inkoop reduceren, voorraden verlagen).