Klanten van webshops maken steeds meer gebruik van de mogelijkheid om achteraf – na ontvangst van de producten - te betalen. Dit biedt hen de zekerheid dat ze niet betalen voor iets wat ze niet ontvangen. Ook Thuisin biedt vanaf nu, als eerste binnen de verf- & behangbranche, ook de optie om in de webshop achteraf te betalen.

“Er wordt steeds meer online geshopt, dat merken ook wij goed.” Aldus Hugo Eijkelkamp, directeur Thuisin. “Sinds de introductie van onze verf-shop.nl en behang-shop.nl loopt het aantal orders alleen maar op. Niet alle consumenten hebben positieve ervaringen met het bestellen via andere webshops. Met het bieden van de mogelijkheid om achteraf te betalen, halen wij een stukje onzekerheid weg bij de twijfelende klant.”

30% van de klanten heeft de voorkeur voor het achteraf betalen van een bestelling, volgens cijfers van AfterPay. Daarnaast worden steeds meer bestelling via een mobiel apparaat uitgevoerd. De klant heeft niet altijd zijn betaalpas, TAN-code, cardreader etcetera bij de hand. Mobiel betalen via AfterPay biedt hiervoor dus ook dé oplossing waardoor het aantal orders extra toeneemt.

De kosten voor AfterPay liggen weliswaar bij de webshop, maar deze staan niet in verhouding tot de mogelijke omzettoename. Omzetstijgingen tot 25% blijken haalbaar.