Vanaf volgende week start Bol.com twee nieuwe speciaalzaken. Eén is gericht op dieren, één is gericht op tuinieren en klussen.

Hiermee gaat Bol.com concurreren met dierenwinkels, tuincentra en bouwmarkten, zo meldt de etailer op zijn eigen site. Met meer dan 60.000 artikelen verdeeld over de twee speciaalzaken is dit de grootste winkelopening van Bol.com van de afgelopen jaren. De winkel is direct zo omvangrijk, omdat het onlinewarenhuis naast het eigen assortiment ook samenwerkt met andere winkel en speciaalzaken en hun artikelen in het aanbod integreert.

 

“Dit is een logisch gevolg van sterk veranderend consumentengedrag”, vertelt Bol.com-marketingdirecteur Michel Schaeffer. “Het onlineaanbod met dit soort artikelen was nog uiterst beperkt, terwijl de behoefte juist groot is. Dat is voor ons de belangrijkste reden om in dit gat te springen.”

 

Op het gebied van klussen en tuinieren gaat Bol.com onder meer (elektrisch) gereedschap, tuinmeubilair, behang, verf en laminaat verkopen. Daarnaast zijn merken als Bosch, Black & Decker, Histor, Gardena en Grohe verkrijgbaar.

 

Geïnteresseerd in het verhaal van Bol.com? Kom dan naar de Nationale DHZ Sessie om naar Machiel Tiddens te luisteren!