Branchevreemd niet zo vreemd

Branchevreemd niet zo vreemd

Bekijk je de omzetcijfers, dan zou je kunnen concluderen dat bouwmarkten tegenwoordig veel te veel ‘niet doe-het-zelf’ in hun omzet hebben zitten en dat de ontwikkeling daarvan de marktpositie van de bouwmarkten bevoordeelt. Een hele ‘beschuldiging’. MIX vroeg GfK Marketing Services naar de concrete feiten.

Bekijk je de omzetcijfers, dan zou je kunnen concluderen dat bouwmarkten tegenwoordig veel te veel ‘niet doe-het-zelf’ in hun omzet hebben zitten en dat de ontwikkeling daarvan de marktpositie van de bouwmarkten bevoordeelt. Een hele ‘beschuldiging’. MIX vroeg GfK Marketing Services naar de concrete feiten.

“Waar het feitelijk om draait, is de samenstelling van de omzet en welke onderdelen daarvan welke ontwikkeling laten zien”, aldus Patrick Langley van GfK Marketing Services. “Bekijk je alleen totale winkelomzetten van winkels die in karakter sterk uiteenlopen, dan vergelijk je eigenlijk appels met peren. De omzetsamenstelling van een verf- en behangspeciaalzaak wijkt

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief