Bredere distributie gereedschap leidt tot verruiming interesse

Bredere distributie gereedschap leidt tot verruiming interesse

De distributie van elektrisch gereedschap heeft de laatste jaren een opvallende transformatie laten zien. Particulieren hadden vroeger amper toegang tot merken voor de professional. Tegenwoordig kun je als consument ruimschoots aan je trekken komen. Deels in de winkel, maar zeker online. Die bredere distributie heeft ook de potentie om de consumentenbelangstelling aan te wakkeren.

Wie regelmatig het net afstruint naar elektrisch gereedschap, kan elk jaar opnieuw ontdekken dat het aanbod keer op keer groeit. Wanneer Amazon.com definitief voet zet op Nederlandse bodem is vooralsnog een groot vraagteken. Realiteit van nu is in ieder geval dat de Duitse tak van de retailreus ook in de Nederlandse taal communiceert. Profmerken als Milwaukee, Makita en Festool zijn ruim voorradig. Per merk zijn tientallen of zelfs honderden producten beschikbaar. Vorig jaar januari telden we een aanbod van 8.754 accuboor- en schroefmachines, 2.490 boorhamers, maar ook bijvoorbeeld ruim 2.000 robotmaaiers en ruim 1.000 kleefpistolen. Dat aanbod is ditmaal opnieuw

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief