De industrie van impulsgoederen

De industrie van impulsgoederen

U kent ze wel: die rekken bij de kassa met snoepgoed, batterijen, vliegenmeppers, schuursponjes et cetera. ‘O ja, bijna vergeten!’ of ‘Ook handig!’ zijn dan gedachten die bij veel klanten opkomen. Achter de verkoop van deze simpele ‘impulsgoederen’ gaat echter een hele industrie schuil. Wat verkoop je nu het beste en wat zijn daarbij belangrijke aspecten?

U kent ze wel: die rekken bij de kassa met snoepgoed, batterijen, vliegenmeppers, schuursponjes et cetera. ‘O ja, bijna vergeten!’ of ‘Ook handig!’ zijn dan gedachten die bij veel klanten opkomen. Achter de verkoop van deze simpele ‘impulsgoederen’ gaat echter een hele industrie schuil. Wat verkoop je nu het beste en wat zijn daarbij belangrijke aspecten?

 Bert Holtvluwer van Impuls Investments International geeft een goed bruikbare definitie van impulsgoederen. “Een impulsartikel is een artikel dat de klant koopt terwijl hij/zij dit eigenlijk niet van plan was toen hij/zij naar de bouwmarkt toeging, of een artikel waarvan de

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief