In juli kondigden ze het al aan en nu is het een feit: Detail Management Groep (DMG) en Werk aan de Winkel (WADW) gaan vergaand samenwerken.

Volgens DMG’s Frank van der Linden en WADW’s Erwin van de Belt passen beide ondernemingen qua cultuur en marktbenadering goed bij elkaar. In hun persbericht zeggen ze het volgende: "Met deze samenwerking wordt een sterkere positie voor de aangesloten speciaalzaken en ‘economy of scale’ beoogd."

VBS én woningrinrichting
DMG exploiteert de formules Deco Home en Verf & Wand en is marktleider in het segment Verf en Behangspeciaalzaken met in totaal 170 aangesloten franchisenemers. WadW te Badhoevedorp exploiteert de formule Woonprofessionals met 26 woninginrichters.

Win-win
DMG-eigenaren Harry Zoon en Wim Groenendal en de DMG-organisatie zijn gepokt en gemazeld in de verfmarkt en kennen blindelings de weg in producten en distributiestructuren. Met die kennis verrijken ze de komende jaren WADW als gemeenschappelijke organisatie achter Woonprofessionals, Verf en Wand en Deco Home.
Andersom is WADW sterk in ICT en Social Media en kunnen de 170 ondernemers van Verf en Wand en DecoHome aanhaken op die bestaande infrastructuur. Daarnaast is Werk aan de Winkel sterk in Productmanagement op gebied van woninginrichting. Daar kan DMG van profiteren, want tegenwoordig zijn die productgroepen al goed voor 50% van DMG’s omzet.

Zelfstandige formules
De drie formules Deco Home, Verf & Wand en Woonprofessionals blijven zelfstandig opereren en zullen binnenkort worden ondersteund door één centrale organisatie. Het management van de formules blijft onveranderd