Hornbach Nederland ziet omzet opnieuw met dubbele cijfers groeien. Daarmee neemt het Nederlands aandeel in groepsomzet verder toe.

De Hornbach Group blijft positieve resultaten boeken. De halfjaarcijfers, die het bedrijf gisteren naar buiten bracht, laten een omzetstijging van 3,5% zien. De Nederlandse vestigingen spelen een belangrijke rol in die stijging.

De groepsomzet groeide in de eerste helft van het boekjaar, van 1 maart tot en met 31 augustus, met 3,5% tot € 2.391 mln. Net als in voorgaande periodes werd die groei vooral buiten thuisland Duitsland gerealiseerd. Hornbach zag haar omzet in de acht overige Europese landen stijgen met 6,8% tot een totaal van € 1.076 mln. Het internationale aandeel in de geconsolideerde omzet is daarmee toegenomen van 46,3% naar 47,8%. In de eerste helft van 2018 opende Hornbach twee nieuwe projectbouwmarkten met tuincentrum. In Zwitserland en in ons eigen land, namelijk in Zwolle.

Nederlands aandeel
“We zijn zeer tevreden over de omzetontwikkeling van Hornbach en met name met ons Nederlandse aandeel hierin”, laat algemeen directeur Evert de Goede weten. “Ondanks de extreme weersomstandigheden, met een ijzige lente en hele warme zomer, zagen wij de omzet wederom met dubbele cijfers groeien. Consumenten hebben ons voor de dertiende keer uitgeroepen tot ‘Beste Bouwmarkt van Nederland’ en we namen dit jaar ook nog eens de Webshop Award Bouwmarkten in ontvangst. Dit alles zien we als erkenning. Erkenning voor het feit dat we de klant in alles centraal stellen en bereid zijn net dat stapje extra te doen. De komende jaren zullen we verder groeien in Nederland. In 2019 openen we de deuren van Hornbach Duiven, vlak bij Arnhem. En op de planning staan vestigingen in Apeldoorn, Enschede en Nijmegen.”