De Stichting Franchisenemers Formido wil niet langer wachten en werkt aan een nieuw plan voor de formule. Een plan op gebied van commercie inclusief nieuwe condities en een nieuw franchisecontract..

Het gaat er Reind Wolthers om dat Formido kansen heeft, maar dan wel keuzes moet durven maken. Vanuit de Stichting Formido Franchisenemers schreef de directeur en voorzitter een plan, dat is overgenomen door het bestuur. Ook het hoofdkantoor van franchisenemer Formido Bouwmarkten Nederland schreef zo’n plan. “De positieve uitkomst is dat die plannen voor 90% overeenkomen”, zegt Wolthers. “Dat tekent eigenlijk wel de goede samenwerking die we hebben. We kunnen ‘goed ballen’ met het hoofdkantoor. We zijn het niet altijd met elkaar eens, maar er is ruimte voor dialoog en discussie. We gaan uit van samenwerking want aan het eind van de dag heb je elkaar gewoon keihard nodig.”

Ook nieuwe condities en nieuw contract

Om te komen tot een definitief plan is er een werkgroep ingesteld van de hoofden marketing, inkoop en verkoop van het hoofdkantoor en Wolthers zelf. Commercie heeft prioriteit in die werkgroep. Aan een andere spreekt Wolthers ook over een nieuw conditiestelsel plus een nieuw franchisecontract. “We bekijken de opties en gaan concrete stappen zetten. Gaat dat tonnen kosten? Ik denk van niet. Kijk naar de handel, kies positie, neem vandaaruit beslissingen en onderneem acties. Dan kom je al heel ver zonder dat dit veel geld hoeft te kosten.”