Formules blaken van zelfvertrouwen

Formules blaken van zelfvertrouwen

De VBS-sector heeft de naam in een lastig parket te zitten. Waren er in 2001 nog ruim 1.200 vestiging­en, nu is dat aantal teruggezakt naar circa 600 winkels. Toch ontbreekt het absoluut niet aan zelfvertrouw­en. De formulehuizen geven aan dat de bakens tijdig zijn verzet. De ‘oude’ VBS-sector heeft plaatsgemaakt voor een nieuwe branche die zich breed oriënteert op woonbeleving. Niet productverkoop, maar dienstverlening voert de boventoon.

We gaan te rade bij Thuisin, één van de jongste formules.
Wat begon in 2004 en in 2008 werd overgenomen door Hugo Eijkelkamp en Mark Brouwer, groeide van vier vestigingen in die periode uit tot een keten van 46 aangesloten retailers. 2008.
Dat was nota bene aan de vooravond van de kredietcrisis, die een zwaar spoor heeft getrokken in de VBS-sector. Om het risico daarvan te bezweren, heeft Thuisin zich vanaf dag 1 bezig gehouden met het genereren van traffic via internet. Eijkelkamp: “We zagen het consumentengedrag snel veranderen. Door met een goede online strategie hierop in te spelen,

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief