Hoeveel klusomzet er online omgaat, weet niemand precies. Dat er een groot potentieel is, is aannemelijk. USP bevroeg de Europese consument en rekende het uit.

Van alle Nederlanders die USP bevroeg, heeft 23% recent een online dhz-aankoop gedaan. Zo'n 43% overweegt binnenkort klusspullen online te kopen.
In verhouding tot andere Europeanen shopt de Nederlander daarmee relatief weinig online. Meer dan de helft van de Europese klussers overweegt online te kopen en 24% deed dat het afgelopen jaar al. Vooral Spanje en Italië hebben een groot online potentieel. Meer dan driekwart van de klussers daar overweegt een webshop als aankoopkanaal.
Voordelen van webshops:

  • betere prijzen
  • vindgemak
  • betere openingstijden

Voordelen van traditionele winkels:

  • persoonlijke aandacht
  • makkelijk ruilen


Hier vind je een uittreksel van het USP's onderzoek naar online shopgedrag in DHZ.