Met het nieuwe Karwei-concept gooit Karwei het over een heel nieuwe boeg. In Amsterdam opende de derde winkel - de flagshipstore - en de nieuwe TV-commercial is ook helemaal anders.

Na Uden en Goirle opende Karwei in Amsterdam de derde winkel in de nieuwe stijl. Met de focus op wanden, vloeren, raamdecoratie en verlichting is de bouwmarkt meer een woonwinkel dan een 'timmerwinkel'. Of zoals Laurens Miedema het in de komende MIX noemt: "Wij zijn niet langer de winkel voor de man die zelf een schuur metselt in zijn achtertuin. De man die gelukkig wordt van de schroevenafdeling van Hornbach wordt niet gelukkig bij ons. Maar zijn vrouw wel. Als het casco van een woning klaar is, komen wij. Wij zijn het beste adres voor verfraaiing. Misschien zijn we niet eens meer het alternatief voor een Hornbach, maar meer voor een Loods5. Wij willen helpen een huis mooier te maken en weten ook hoe dat moet.”

Zie het artikel over de opening van Karwei Uden.

In MIX 2017-4 schat formuledirecteur Machiel van der Sluis dat Karwei in 2021 alle winkels in de nieuwe stijl omgebouwd zal hebben. Marketing- en communicatiemanager Laurens Miedema legt uit dat de communicatie van Karwei zo'n anderhalf jaar vooruit loopt op de fysieke winkels. In de nieuwste TV-commercial van Karwei stapt de keten af van de seizoenscampagnespots. Met haar nieuwe commercial maakt de bouwmarkt een stijlstatement. Het verhaal is voor veel mensen erg herkenbaar: de zoektocht naar jouw eigen interieur. Daarnaast is de commercial dankzij 3D elementen visueel opvallend.

Thomas van Hunsel, Brandmanager bij Karwei: “De commercial is een speelse ontdekkingstocht door een Karwei-wereld vol interieurmogelijkheden. Van kwaliteitsvloeren en designverlichting tot en met raam- en wanddecoratie. Uiteindelijk maakt iedereen deze interieurzoektocht mee voor zijn of haar huis. Wij kunnen daarbij helpen. Wij begrijpen stijl en hebben de producten van nu in huis. Het blijft niet alleen bij inspiratie. Met Karwei kun je daadwerkelijk jouw droominterieur realiseren.”

Voor de nieuwe commercial is geen gebruik gemaakt van een reclamebureau. Het basisconcept is binnen Karwei zelf bedacht. Gekozen regisseurs konden in een pitch hun visie op dit idee geven. Menno Fokma heeft deze pitch gewonnen. Marlies Huisman heeft het volledige project aangestuurd.