Karwei gaf rechtstreeks stylingadvies via Instagram: #WegMetSaaieTuinen en #InspireerMijKarwei.

Karwei gaf vorige week stylingadvies via Instagram (check de Karwei-pagina op Instagram). Gebruikers konden tijdens deze InstaSketch-campagne een foto plaatsen op Instagram met de hashtags #WegMetSaaieTuinen en #InspireerMijKarwei. Dertien van hen kregen voor hun tuin of balkon een digitale make-over van de Karwei-styliste. Karwei is daarmee de eerste retailer in Nederland die haar klanten op deze manier wooninspiratie biedt.

Tegelijkertijd publiceerde Karwei per schets een blogpost met daarin informatie over de gebruikte artikelen en materialen. Dat helpt de winnaars om hun tuin of balkon eenvoudiger een make-over te geven. En andere fans doen inspiratie op voor het creëren van een eigen buiten. Uit eerder onderzoek van de bouwmarktketen blijkt namelijk dat twee op de vijf Nederlanders hun tuin of balkon willen veranderen, maar dat zij vaak niet weten hoe ze dat moeten aanpakken.

Laura van Riggelen, Karwei's Manager Online Marketing: “We merkten dat veel van onze klanten moeite hebben met het inrichten van hun huis en tuin. Karwei wil deze mensen helpen en daarom bieden wij hen zo veel mogelijk wooninspiratie aan via onze website en social media-kanalen. Maar om deze mensen ook digitaal persoonlijke inspiratie op maat te geven, bedachten we in samenwerking met Isobar de InstaSketch-campagne. Een innovatieve manier om als eerste Nederlandse retailer interieuradvies op afstand te geven.”