Karwei in Uden is ingericht in het nieuwe concept van de bouwmarktketen. Half woninginrichtingszaak, half bouwmarkt. Een winkel met minder zichtbare promotiedruk (minder aktiekoppen) en meer focus op het actuele assortiment, ook op de koppen.

Machiel van der Sluijs en Laurens Miedema vertelden eerder in MIX dat ze 3.000 artikelen uit het standaard Karwei-assortiment saneerden en een even groot aantal artikelen toevoegden aan de vier focus-assortimenten van het nieuwe winkelconcept in Karwei-Uden.

Miedema: "We hebben absoluut geen concessies gedaan aan het traditionele bouwmarktassortiment. Ook de serieuze klusser kan nog steeds bij ons terecht. Het bouwmarktgedeelte hebben we veel duidelijker en rechttoe-rechtaan gemaakt van inrichting. Zodat die klusklant makkelijk de weg kan vinden. Veel minder 'kruip-door-sluip-door' dan in de bouwmarkt in Heesch."

De 3.000 nieuwe artikelen in de kerngroepen Verlichting, Vloeren, Wanden en Ramen komen vooral uit sanering van branchevreemd assortiment. Miedema: "Hier geen waterkokers meer, of wasmiddelen. Deze winkel kent dan ook veel minder promotiedruk. We willen klanten die bij ons komen voor mooie spullen, en niet alleen voor korting. Want die spullen hebben wij. Voor heel het huis."