KlusWijs’ landelijke ondernemersdag was een feestje, aldus directeur Hans Hortensius. Zoals altijd eigenlijk, want KlusWijs is een club van gelijkgestemden. Hortensius: “Als we wilden, hadden we nu 100 ondernemers. Maar we selecteren streng. Op kwaliteit, ondernemerschap, toekomstvisie en financiële stabiliteit.”

Het gaat lekker binnen de club, vertelt hij. “Veel partijen in de markt lijken de weg kwijt. Ze maken het verschil niet en grijpen dan maar naar het prijswapen. Wij willen geen middenmoot zijn. Het motto van de ondernemersdag was ‘Let me entertain you’. Wij willen klanten entertainen en blijven continu veranderen. Het accent blijft liggen op ondernemen. Vaak succesvol en soms gaat dat ook wel eens mis. Jammer dan, hoort bij het ondernemen en door!”

En passant maakte KlusWijs zich los van Retail Synergie en staat de club inmiddels volledig op eigen benen. Binnenkort staat er tevens een verhuizing van het hoofdkantoor op het programma. Hortensius: “We hebben intussen de schaal om full-service te draaien: inclusief marketing, financiële administratie, inkoop, productmanagement en andere diensten. Ik ben er trots op dat we die fase bereikt hebben.”