Na de concepten voor de Kluswijs Bouwmarkt, Compact en Extra start Kluswijs met een VBS-concept onder de naam Kluswijs Home.

Op een drukbezochte leveranciersdag maakte Kluswijs-directeur Hans Hortensius bekend dat Kluswijs van start gaat met een VBS-formule: Kluswijs Home. Op de woonboulevard van Apeldoorn opent de organisatie op 14 mei een winkel met een vvo van 500 meter op een zichtlokatie aan de Deventerweg. In de buurt van de nodige woonwinkels en op de locatie waar waarschijnlijk ook Hornbach zich zal vestigen.
Kluswijs weet dat het vbs-segment een moeilijke markt is, maar denkt er toch toegevoegde waarde te kunnen bieden aan klanten en aan ondernemers. Met veel vakmanschap, inspiratie en informatie. De winkel gaat van start met woonadviseurs, stylistes, thuisadvies en kan de klus desgewenst van A-tot-Z uitvoeren voor de klant.
Hortensius: "Van de woonverdieping van Kluswijs Kommer (Schoonhoven) hebben we zo veel dingen geleerd die we hier kunnen gaan toepassen. En andersom kunnen we hier heel veel opsteken dat we later in onze bouwmarkten kunnen toepassen. Denk aan de steeds wisselende assortimenten en de continu veranderende winkel. We willen de klant, vooral vrouwen, voortdurend naar de winkel zuigen omdat ze nieuwsgierig zijn wat er nu weer veranderd is. Van een cadeau tot een complete woninginrichting kun je straks bij Kluswijs Home kopen. Dat gaat de doelgroep zeker aanspreken."
Inspiratie en verbeterpunten deden ze onder andere op in de Decorette-pilot in Mijdrecht. Deze winkel was vroeger ooit van Hortensius' compagnon Simon Langelaar, die er in 1992 nog Decorette van het jaar mee werd.