Als klusconsumenten advies willen, willen ze dat hier en nu. Daarom voegt Bison een Lijm- en Kitwijzer-app toe aan het uitgebreide arsenaal aan communicatiemiddelen waarmee de fabrikant klanten en winkelpersoneel helpt aan een goed advies.

“Consumenten oriënteren zich tegenwoordig ook thuis op de bank op hun klus”, zegt Rémon van der Leek. Op het gebied van behangen, doet inmiddels meer dan 38% van de consumenten online inspiratie op, volgens de marketing­manager van Bison. “Met onze app voor proefbehangen spelen we daar mooi op in. Een groot succes, aldus communicatiemanager Margot Haest: “We hebben inmiddels ruim 30.000 downloads van de app.”

Lijm- en Kitwijzer-app

Naar het voorbeeld van de proefbehangen-app maakte Bison nu ook een Lijm- en Kitwijzer-app. Een app voor tablet of smartphone die klussers in een paar simpele stappen naar de juiste lijm of kit leidt voor zijn lijm- of afdichtingsklus. Van der Leek: “De app is een nieuw middel dat we aan ons com­municatie-arsenaal toevoegen. De Lijmcomputer aan het schap blijft bijvoorbeeld op zijn plek. Na tweeëntwintig jaar bereiden we nu de negende generatie voor: een digitale variant, volledig touch-screen die je eenvoudig kunt updaten.”

De app is een waardevolle toevoeging om consumenten optimaal te inspireren en adviseren. De consument oriënteert zich immers steeds vaker in een digitale wereld op een klus.Haest: “Zo hebben we ook veel Youtube-filmpjes online staan met lijm- en kituitleg. De technisch adviseurs in ons Info-center worden nog steeds veel gebeld. Al merken we wel dat de vragen daar steeds specifieker worden. Antwoorden op de eenvoudige vragen vinden mensen al online of op andere manieren.”

Als digitale aanvulling

De app is een mooie aanvulling op middelen als Infocenter, e-mail, YouTube, Facebook, de Klusbus, de website met FAQ’s, de Lijm&Kitwijzer en de Lijmcomputer. Heb je de app op je telefoon, dan ben je 24/7 hier en nu verzekerd van een goed lijmadvies. Als Bison zijn assortiment aanpast of als er nieuwe toepassingen bereikbaar worden, kan de app à la minute geactualiseerd worden. Zonder dat de consument dat merkt, hij heeft er alleen instant voordeel bij.

Klik door de app en je krijgt een beeld van de onmetelijke kennis die er achter schuilt. In simpele vragen kom je steeds dichter bij de kern: ga je lijmen of afdichten? Wat voor materiaal? Waarop? Wat zijn de omstandigheden? De vragen zijn eenvoudig en voor iedereen te begrijpen. Toch zijn ze gelijktijdig diep genoeg om de klus zo specifiek mogelijk te filteren en de beste oplossing aan te bieden. Een knap stukje werk. Van der Leek: “We zijn er trots op. We zijn marktleider en vinden dat je van ons mag verwachten dat we voorop lopen. De app is een perfecte aanvulling op ons marketingbeleid gericht op het ontzorgen van de consument.”

Hulp op winkelvloer

Bison gaat de app de komende tijd volop promoten. Massa-mediaal, maar ook via schap-stickers, met mond-tot-mond-reclame via winkelpersoneel en online. Op het point-of-sale zelf kan de app zeker ook zijn diensten bewijzen. Van der Leek: “In winkels zie je personeel steeds vaker met een tablet rondlopen. Wat is er gemakkelijker dan met de app de consument van een perfect advies voorzien of samen met de consument naar de juiste oplossing zoeken? Onze sterke naam geeft de app autoriteit en maakt het advies betrouw­baar. De consument wordt steeds mondiger en heeft vaak een specifieke vraag. Met de Bison Lijm- en Kitwijzer-app kunnen medewerkers, ondernemers en consumenten eenvoudig én snel de juiste oplossing vinden. Profiteer van de hulp die Bison biedt.”