Marktplaatsen ondermijnen het bestaansrecht van de (r)etailer

Marktplaatsen ondermijnen het bestaansrecht van de (r)etailer

Amazon heeft de Nederlandse markt nog niet op grote schaal besprongen, terwijl de e-commerce reus ook in Nederland én in DHZ steeds dominanter wordt. De groei is er al en er Verkopers op Amazon ontvingen in de laatste week van oktober bericht dat Amazon.nl begin 2020 zal lanceren. Achter de schermen zet Amazon structureel stappen om ook de Nederlandse consument voor zich te winnen. Welke strategie hanteert deze e-commerce reus en hoe kun je je als bestaande partij in DHZ hierop voorbereiden?

Amazon is al actief met dhz
“De exacte omzet van Amazon in dhz is niet bekend. Maar als ik een relatieve vergelijking maak met Duitsland in 2017 dan doen ze in Nederland zo’n € 25 miljoen omzet in dhz”, zegt Marketplace Specialist Daniel Paay. “Als je dat vergelijkt met de online omzet- en naamsbekendheid van Gamma, Maxeda en Hornbach is Amazon wat dat betreft al een serieuze speler. Maar naast B2C retail doet Amazon in Nederland op dhz gebied nog niet veel.” De internetreus biedt wel een aantal applicaties, zoals de virtuele huiskamer, waarmee zij de showroom steeds meer

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief