In tegenstelling tot eigenlijk alle andere doehetzelf-ketens gaat Hornbach géén 'winkelen op afspraak' aanbieden.

Maarten Post: "Binnen de huidige richtlijnen van maximaal 12 klanten per uur, is winkelen op afspraak niet realistisch voor Hornbach."

De bouwmarktketen blijft consumenten daarom van dienst via de webshop. Post: "Bij uitzondering is het wel mogelijk om, aanvullend op een online badkamer- of keukenadviesgesprek, een vervolgafspraak te maken voor een bezoek aan het badkamer- en/of keukencentrum. We merken dat klanten bij dergelijke investeringen toch het liefste fysiek een afspraak maken. Het gaat vaak om behoorlijke bedragen natuurlijk. Hierbij wordt vooraf een inschatting gemaakt van de tijd die nodig is en we nemen dan ook alle tijd. Natuurlijk gelden hierbij wel alle reeds geldende maatregelen zoals een mondkapje, hygienevoorschriften en afstand."

Eerder vandaag schoot Hornbach-directeur Evert de Goede op Linkedin al uit zijn slof over de beperkingen van 'winkelen op afspraak' voor grote winkels.

Andere organisaties openen hun deuren wél voor 'winkelen op afspraak'. Check: