"Nu gaan we nat", dat dacht directeur cross-channel bij Intergamma Anouk Beeren aan het begin van Corona.

"Ik ben trots op de winstgevendheid van de webshop. Maar toen corona uitbrak heb ik eerlijk gezegd wel gedacht: ‘Nu gaan we nat, met die online piek, nu gaan we grof geld verliezen’, maar we hebben de P&L (profit & loss, red.) juist ontzettend weten te verbeteren. Daar hebben we ook wel op aangestuurd.” Het zegt volgens Beeren niks over Intergamma’s online prestaties in het vorige decennium: “Toen was de opdracht anders, wilden we een positie opbouwen online, en dat is gelukt.”

Sinds 2020 draait Intergamma winst op de online operatie, een situatie waar Beeren dus voor had getekend toen de pandemie uitbrak. De hoge volumes hebben allicht een rol gespeeld in de margeverbetering, maar er zijn dus ook scherpe keuzes gemaakt, je zou het concessies kunnen noemen. “Omdat de P&L van de webshop zwaar onder druk stond en die grote vraag op ons afkwam, hebben we dingen uitgezet. We zijn bijvoorbeeld gestopt met het bezorgen van producten van twee tientjes als daar zeventig euro verzendkosten aan onze kant bij kwamen kijken.”

Dit is een passage uit een compleet interview met Intergamma's directeur cross-chanel Anouk Beeren in MIX 2022-4.