In de jaarcijfers rapporteert Intergamma een groei van 50% voor haar online-omzet. Die komt daarmee € 94 mln.

Volgens ceo Harm Jan Stoter is de groei te danken aan de duidelijke omnichannelstrategie van Intergamma.

Een van grootste online-DHZ-spelers
"E-commerce is een van de belangrijkste groeimotoren van Intergamma. Door de forse investeringen in de crosschannelstrategie is ons bedrijf uitgegroeid tot een van de grootste online spelers in de Benelux in doe-het-zelfartikelen.

Vooral gemak
We zetten vooral in op het gemak voor de klant door de ervaring in de winkels, de apps en online op elkaar te laten aansluiten. Hierdoor kunnen klanten zich op allerlei manieren oriënteren en producten aanschaffen (crosschannel). Deze wisselwerking zorgt voor een hogere omzet door een betere conversie. Dit geldt met name voor de productcategorieën (tuin)meubelen, tuinhout, vloeren, raamdecoratie en deuren. Ook maken klanten steeds vaker gebruik van online diensten, zoals de voorraden in de winkels inzien of chatten met bouwmarktmedewerkers."