Online zoekgedrag voor de tuin: de cijfers

Online zoekgedrag voor de tuin: de cijfers

In de lente krijgen consumenten de kriebels om in de tuin aan de slag te gaan. Daarbij start de zoektocht naar bijbehorende producten ook online. In deze nieuwe rubriek laat vergelijkingssite Kieskeurig.nl de cijfers achter de trends zien. Naar welke producten is een consument op zoek in het voorjaar?

Op Kieskeurig.nl vergelijken Nederlandse consumenten producten, prijzen en winkels met elkaar. De website telt 170.000 unieke bezoekers per dag, waarvan 92% een aankoopintentie heeft. In deze rubriek deelt Kieskeurig.nl cijfers over de zoek- en koopintentie van de Nederlandse consument. In dit nummer: de tuin.

Eerst gereedschap, daarna inrichten
Nederlanders gaan in de maanden maart, april en mei online massaal op zoek naar tuingereedschap zoals hogedrukreinigers, grasmaaiers, verticuteermachines en tuinmeubels. Pas tegen de zomer wordt er meer gezocht naar barbecues, parasols, partytenten, tuinslangen en toebehoren.


De percentages laten zien hoe populair een productgroep

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief