Het lijkt wel alsof de woonwarenhuizen ook ineens wakker worden. Na Leen Bakker, komt ook Kwantum met een nieuw concept.

Met de opening van de vernieuwde winkel in Tilburg, op donderdag 14 maart, zet Kwantum verdere stappen in het consolideren van de bewezen succesformule, aldus een ronkend persbericht. Na weken van voorbereiding op een nieuwe locatie, toont Kwantum in thuisstad Tilburg aan, dat het bedrijf op de juiste wijze aansluiting weet te vinden bij de wensen en behoeften van een brede doelgroep.

Eigentijdse winkelbeleving
In de nieuwe eigentijdse winkel, wordt de klant meegenomen door het grootse aanbod raamdecoratie, gordijnen en vloeren in vele kwaliteiten en dessins. “Klanten kunnen alle mogelijkheden, stoffen, dessins en technische details van de materialen uit onze uitgebreide collectie, zintuiglijk beleven”, zegt Kwantum-directeur Rob Berns. En dat is “..precies zoals je van een marktleider mag verwachten”, benadrukt hij. “Als Kwantum maken we hiermee namelijk een groot verschil ten opzichte van de vele on- en offline aanbieders die er op dit moment op deze productgroepen zijn te vinden”.

Laatste woontrends
In het nieuwe winkelconcept van Kwantum krijgt ook de ruime behangcollectie veel aandacht en kan de klant gebruikmaken van een verfmengservice. Berns: “We tonen aan hoe leuk wonen kan zijn, als de mensen hun huis helemaal naar eigen smaak kunnen inrichten, met meubelen, verlichting en decoratie volgens de laatste woontrends”. Kwantum ondersteunt de klanten daar zo uitgebreid mogelijk bij. Bij het grote service-eiland, dat de kern van de winkel vormt, staan specialisten klaar om de klanten te adviseren en te begeleiden in hun zoektocht naar de meest geschikte raam- en vloerbekleding.
 
Wel de trend, niet de prijs!
Kwantum verdiept zich in wat de klanten willen. Ook worden trends nauwlettend in de gaten gehouden. “Dat moet ook”, aldus Rob Berns! “Als woonwinkel weten we wat er speelt en maken we relevante keuzes met betrekking tot de producten. Om die producten voor onze klanten bereikbaar te maken, ontwikkelen we ze zelf, in grote aantallen, waardoor de prijs laag kan blijven.”
 
Sterk de toekomst in
Door de sterke formule, waarin het aanbod van aantrekkelijke producten wordt gecombineerd met gegarandeerd de laagste prijzen, weet Kwantum jaarlijks meer dan 35 miljoen bezoekers te trekken naar een van de 113 winkels in Nederland en België, de website en de webshop. Met het openen van de nieuwe winkel in Tilburg zet Kwantum een volgende stap in de expansiestrategie.