Loop je rond in een bouwmarkt, tel je gemakkelijk tientallen lege vakken in de schappen. Op vrijdagochtend, terwijl het weekend nog moet beginnen. Doodzonde, gemiste omzetkansen!

Out-of-stock is doodzonde.

Stel je voor:

  • Scherpe afspraken met je leverancier
  • Goede actie geformuleerd
  • Actiekrant gevuld
  • Winkelvloer ingericht
  • Consument getriggerd
  • Artikel niet op voorraad @!$#$

Wat doet de consument als hij een paar emmers latex op zijn kar heeft geladen en geen roller kan vinden? In het slechtste geval rijdt hij de emmers terug het schap in en kijkt hij bij de buurman. In het minst slechte geval koopt hij wel de emmers, maar dus geen rollers. Allebei doodzonde!
Veel winkels werken met automatische bestelsystemen, maar feilloos gaat dat niet. Laatst bereikte ons het bericht dat een van de top-3 spelers was 'vergeten' de koopzondagen in het systeem te zetten. Kun je raden wat er gebeurde: te weinig voorraad in de schappen, lege plekken, gemiste omzet!
Stefan Kooijman kent het probleem, duidt de ernst ervan en weet ook wat het oplevert als je het oplost.
Kom naar hem luisteren op MIX' Nationale DHZ Sessie van 18 maart.
Op diezelfde Sessie spreken ook Erwin van Osta over het succes van Gamma België, Berry van Oosterhout over de jongste GfK-cijfers en Angela van Dongen over Euretco's shop-in-shopstrategie.