Dagvoorzitter Gino van Ossel had een aanzienlijk programma te leiden. Met talrijke interessante namen. De belangrijkste soundbites:
Marco Wolters (GfK):
“Afrekenen was vroeger het einde van koopbeleving. Dat is nu het begin van de binding.”
“Gemmiddeld heeft de klant vijf klantenkaarten in zijn portemonnee, waarvan hij er drie actief gebruikt. Puur voor de korting. Loyaliteit is niet aan de orde.”
Marcel Holsheimer (IBM):
"Klantdata inzetten voor betere relaties met de klant."
“Bijna 50% van onlinekopers is eerst in winkel geweest. Maar slechts 25% was vooraf van plan het product daar niet te kopen. Waarom vloeiden ze dan toch af naar online? Product niet op voorraad?
Te lange wachttijden? Prijs?”
Marianne Wenckheim (20.20.co.uk):
“De klant switch van kanaal naar kanaal en van retailer naar retailer. Om te bereiken dat hij van je gaat houden, moet je eerst zelf weten waar je beroemd mee wil worden en dat communiceren.”
“De online-klanten van het Engelse Debenhams zijn mensen die het dichtst bij de Debenham-winkels wonen.”
Wouter van der Ley (ex-Agri Retail):
“Connect: Don'ts talk to strangers. Praat met mensen die je kent. Met mensen die ambassadeurs van je zijn. Maar leer die mensen dan wel eerst kennen.”
“Return on investment is return on attention geworden. Push-model is niet langer de basis van een succesvol businessmodel in retail.”
“De Parijse Eiffeltoren werd het Brusselse Atomium. De consument staat niet meer in de top, maar in het midden van het platform. Met satellieten om hem heen.”
"Wij ontwikkelden een blije doos klanten met puppy's, kittens en knaagdieren. Een pup is goed voor 65k aan omzet. En met die blije doos konden we op strategische momenten met relevante content benaderen.”
‘Naarmate we meer klanten krijgen, wordt onze helpdesk rustiger. Klanten gaan elkaar namelijk helpen op de sociale media.”
Jina Demirel (Migros):
“Met Migros’ Money Club geven we klanten geen korting per aankoop. We berekenen voor iedereen een persoonlijk budget. En als ze dat halen, krijgen ze 8% korting. De tussenstanden staan steeds op de kassabon.”
“Bij binnenkomst kunnen ze hun kaart scannen op de kiosk – onze happinessmachine – en bieden we drie van hun meestgekochte producten aan. Eentje daarvan kunnen ze die dag met 50% korting kopen.”
“In online-enquetes vragen we de leden van de Money Club bijvoorbeeld wat hun favoriete filmavond is. En op die dag krijgen ze vervolgens zo nu en dan gratis een fles Coca Cola. Met een leuk tekstje onderaan de kassabon.”
Nikos Karaoulanis (Marks & Spensers):
“Om je klant goed te kunnen bedienen, moet je weten in welke fase van het aankoopproces hij zit tijdens zijn online of mobiel bezoek. En wanneer springt hij over naar ander kanaal?”
Pieter Zwart (CoolBlue):
“Wij hebben een obsessieve focus op klanttevredenheid.”
“Normaal gesproken weten klanten dat ze met algemene voorwaarden gepakt worden maar ze weten alleen nog niet hoe. Wij hebben ook wel zulke voorwaarden, maar nemen ze niet al te serieus. Regel 1: Klant is Koning. Punt. Als we naar die voorwaarden moeten verwijzen, zijn we niet bezig met tevreden maken van de klant. En dat is nou juist wat we het allerbelangrijkst vinden.”
I gave https://www.cornbreadhemp.com/collections/full-spectrum-cbd-oil a prove with a view the cardinal time, and I'm amazed! They tasted excessive and provided a sense of calmness and relaxation. My lay stress melted away, and I slept well-advised too. These gummies are a game-changer since me, and I greatly commend them to anyone seeking spontaneous pain alleviation and think twice sleep.
Geplaatst door MartinDat MartinDatZN op 21 februari 2024 om 14:44I gave cbd gummies a prove with a view the primary previously, and I'm amazed! They tasted excessive and provided a intelligibility of calmness and relaxation. My emphasis melted away, and I slept less ill too. These gummies are a game-changer an eye to me, and I extremely commend them to anyone seeking unconstrained pain alleviation and well-advised sleep.
Geplaatst door cbd gummies cbd gummiesLU op 23 februari 2024 om 08:05I recently tried Organic Body Essentials [url=https://organicbodyessentials.com/products/cbd-oil-1500mg ]1500 cbd oil[/url] and was pleasantly surprised. Their CBD oil provided fast release repayment for my anxiety without any obvious side effects. The flavor was tranquil and not overpowering. Additionally, their fellow service was excellent, addressing my queries promptly. All-inclusive, I influentially propound Organic Body Essentials CBD after anyone seeking high-quality CBD products.
Geplaatst door DennisEQUAG DennisEQUAGSJ op 3 maart 2024 om 04:55