Met nieuwe strategieën zoeken bestaande en nieuwe spelers naar aansluiting op de wensen van de grillige consument. Hoogste tijd om op zoek te gaan naar de kansen in de markt zodat je je toekomstbestendigheid vergroot. Dat kan tijdens INTERVISIE 2019.

De klant bepaalt
‘De branche moet elkaar veel meer betrekken in de worstelingen die er zijn, want daarmee kunnen we het verschil maken. Tijdens INTERVISIE komt iedereen los van de dagelijkse operatie om zichzelf af te vragen wat hun toegevoegde waarde is’, zegt Gerrit Grievink, algemeen directeur bij Focusplaza. Samenwerken is belangrijk, benadrukt hij. ‘De ontwikkelingen zijn momenteel té complex om niet samen aan te pakken. Ik omschrijf de retailbranche altijd als een logistieke dienstverlener, waarbij de klant efficiënt wordt ingezet. Hij is namelijk de orderpicker in de winkel’, legt Gerrit uit. ‘Dat is een manier om de kostenstructuur te verlagen.’ Aan de andere kant investeren retailers massaal in e-commerce. ‘Dat gebeurt aan de achterkant, maar aan de voorkant is het nog altijd de klant die bepaalt wat, waar en wanneer hij koopt. Investeringen moeten logischerwijs worden terugverdiend, maar ook worden ingezet op ontwikkelingen die bij de consument spelen. Retail is nog nooit zo onpersoonlijk geweest als nu, terwijl de consument juist verlangt naar meer persoonlijke begeleiding. Daar moeten we samen een oplossing voor vinden.’

INTERVISIE 2019
In één dag zicht krijgen op actuele trends en de relevantste ontwikkelingen binnen retail. Zodat je de nieuwste inzichten toe kunt passen voor je eigen business. Geïnspireerd worden door anderen én je eigen ideeën delen, dát is INTERVISIE op 26 november a.s. in het centraal bij Utrecht gelegen Fort Voordorp. Zoom in op mogelijkheden vanuit consumententrends, maar ook op praktijkvoorbeelden van buitenlandse én binnenlandse best-practices. Van retailers, ondernemers, fabrikanten en leveranciers. Sprekers zijn onder andere Tijn van Elderen (Brabantia), Ron Simpson (The Avocado Show), Hans Geels (Dille&Kamille) en Marcel Ruttgers (Ikea). Bovendien kun je tijdens een optionele speeddate kennismaken met inkopers, categorymanagers en CEO's van diverse retailers. In het middagprogramma kies je een thema waar jij het meeste aan hebt en ga je onderling in gesprek met andere deelnemers. Zodat je hun ervaringen en ideeën kan gebruiken voor je eigen ontwikkeling en groei van jouw business.

Meer informatie over onderwerpen, sprekers en het volledige programma vind je op www.retailintervisie.nl.