Slimme combi van online en offline

Slimme combi van online en offline

“Fygital is echt iets anders dan omnichannel”, zegt Ingmar Hensbergen. “Het is het ‘blenden’ van online en offline – van digitaal en fysiek – in één moment. Dus niet dat de klant ’s avonds online je webshop bezoekt en de volgende dag je fysieke winkel. Dat is omnichannel.” Online chatten met medewerkers uit de winkel, bestelzuilen, digitale schaplabels én de Werkbank van Karwei zijn mooie voorbeelden van de connectie tussen online en de winkelvloer.

Van dat ‘blenden’ heeft Ingmar Hensbergen mooie voorbeelden. Neem de ‘Dat-vraag-ik’-chat-functie van Gamma. Daarmee kun je via de website en de webshop chatten met een medewerker óp de winkelvloer. “Dat ís echt het beste van twee werelden”, zegt hij. De consument hoeft de deur niet uit, kan online zijn gang gaan en tegelijk de hulp, kennis en ervaring van de mensen op Gamma’s winkelvloer inroepen.
Op de Webwinkelvakdagen hield Hensbergen een presentatie waarop hij in het kort de digitale ontwikkeling van Intergamma schetste. “Een reis van veertig jaar waarin we steeds inspelen op de behoefte van de klant van

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief