Vandaag opent de tweede Karwei-bouwmarkt in nieuwe stijl haar deuren. Die winkel is niet alleen het adres voor klussen, maar ook voor inrichting én inspiratie. Naast gereedschap en bouwmaterialen is er namelijk ook een groot assortiment van kwaliteitsvloeren, designverlichting, accessoires en raam- en wanddecoratie te vinden.

Met het nieuwe winkelconcept positioneert Karwei zich als specialist in woningdecoratie. De bouwmarkt speelt hiermee in op de toenemende vraag van consumenten om zoveel mogelijk op één plek te kunnen aanschaffen. Zo verwacht Karwei meer nieuwe klanten aan te trekken, onder wie nog meer vrouwelijke klussers die voor visgraatparket, designlampen en luxe gordijnen niet langer naar woninginrichters hoeven en de inrichting direct in de winkel kunnen matchen. Wel zo makkelijk en voordelig, want klanten zijn voordeliger uit dan bij woonspeciaalzaken.

De eerste Karwei in deze nieuwe stijl opende in Uden, de derde (in Amsterdam) gaat dit voorjaar open.

Laurens Miedema, manager Marketing en Communicatie bij Karwei: “Goirle is de tweede pilotwinkel van ons nieuwe concept. We testen de nieuwe stijl op verschillende winkelvloeroppervlakten en op verschillende locaties door geheel Nederland, zodat we zeker weten dat die overal goed werkt. Uden presteert boven verwachting: we zien dat de winkel naast het bestaande publiek nu al meer jongeren en vrouwen trekt. En onze klanten reageren erg enthousiast – dat horen we niet alleen via het winkelpersoneel, maar ook van klanten via de onderzoeken die we op de winkelvloer doen. We zijn dan ook benieuwd of het winkelconcept in Goirle en Amsterdam net zo goed gaat bevallen.”