Verf-industrie erkent belang VBS-sector

Verf-industrie erkent belang VBS-sector

De VBS-sector heeft het aantal retaillocaties afgelopen tien jaar fors zien afnemen. Hetgeen je ook kunt vertalen naar minder contactkansen met consumenten. De drie grote verffabrikanten benadrukken echter dat het kanaal superbelangrijk blijft om de verfshopper te benaderen.

Consumenten doen via tal van touchpoints inspiratie op voor kleurgebruik. De grote kunst daarbij is om die eerste overweging te sturen naar het oppakken van de schilderkwast. AkzoNobel kwam daartoe onder andere in het nieuws met de introductie van de Visualizer App. Ook de Flexa Kleurtester is een instrument om de ‘angst’ voor het verven in kleur weg te nemen.
Op welke wijze dat invloed heeft op de levendigheid van de VBS-sector vragen we aan Michiel van Haperen, salesmanager Decorative Coatings Retail bij AkzoNobel. Wat betreft het kanaal zelf: “We verwachten dat de omzet in het kanaal stabiliseert. Weliswaar

Advertentie

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief