Wijzonol zet zichzelf op de kaart met een nieuw “echte verf door de brievenbus”-concept in combinatie met een nieuw trendkleuren concept. Hiermee komt de consument al vroeg in het kleurkeuze proces met Wijzonol in aanraking en helpt de Zwolse verffabrikant de Wijzonol-dealers traffic en omzet te genereren.

Veel consumenten oriënteren zich tegenwoordig online en kiezen hun kleuren aan de hand van een kleurechte staal. De beste keuze maken ze op de plek waar ze ook daadwerkelijk gaan schilderen, op hun eigen wand, met de lichtinval in huis en de bestaande kleuren van de vloer en meubels. Dit kan met de Semppel van Wijzonol. Met deze kleurtester kan een proefvlak van 1m2 aangebracht worden op de te schilderen wand of kartonnen kaart. De consument bestelt de Semppel online via kleurbeleefje.nl en ontvangt deze verftester thuis door de brievenbus. Hoe makkelijk is dat? En échter kan het niet.

Sterk staaltje kleurbeleving

Het Semppelpakket bestaat uit de gekozen kleur(en) in een Semppel (een handige kleur- en verftester in een knijpzakje), een verfbakje van gerecycled kunststof, een applicator en een leaflet met alle benodigde informatie. Dit alles zit in een mooie ‘kleurbeleefje’-doos, waarvan de deksel ook gebruikt kan worden als kleurstaal als de consument geen kleurstaal op de wand wil aanbrengen. De verf in de Semppel is de duurzame Wijzonol Muurverf Mat, gebaseerd op bindmiddelen op basis van zetmeel uit restanten van aardappel.

Via kleurbeleefje.nl komt de consument op de online kleurenwaaier van Wijzonol om te kiezen uit één van de ruim 1800 Wijzonol Collectiekleuren of uit de nieuwe collectie trendkleuren. De fysieke Collectiewaaier is vertaald in een online kleurenwaaier met dezelfde herkenbare indeling van heldere kleuren, pastellen, vergrijsde tinten, naturals of witten. Consumenten scrollen hier doorheen en vinden gemakkelijk de kleur van hun keuze. Als hulp bij de keuze gaat iedere kleur vergezeld van een aantal passende kleurcombinaties.

Klanten naar winkel verleiden

Een Semppel kost € 2,95 per kleur. In één doosje passen twee Semppels. Een bewuste keuze omdat de consument vaak twijfelt tussen twee kleuren qua kleurnuance of twee bij elkaar horende kleuren zoekt en bij elkaar wil zien als kleurcombinatie. Binnen drie werkdagen ontvangt de consument de bestelde Semppels thuis. Zij betalen wel bezorgkosten, maar hoeven er niet voor thuis te blijven, het past door de brievenbus. In het Semppelpakket zit ook een kortingsbon. Die geeft recht op € 2,95 retour bij aankoop van 1 liter binnenlak of 2,5 liter muurverf van Wijzonol bij de dichtstbijzijnde dealer. Wijzonol verzamelt zo gegevens van verfklanten om de traffic in de winkel te verhogen. Heeft een consument bijvoorbeeld wel een Semppel besteld, maar nog geen verf gekocht, dan is de kans groot dat hij een vriendelijk activeringsmailtje ontvangt. Steeds om hem te verleiden de winkel te bezoeken.

Trend Corner, kleurtrend inspiratie

Ander nieuws is de Trend Corner: een rollend, online concept waar Wijzonol ieder kwartaal de nieuwste sfeer- en kleurstijlen introduceert, ontwikkeld in samenwerking met gerenommeerde trendwatchers. Nieuwe actuele kleuren worden gecombineerd met inspiratievolle sfeerbeelden. Ook van deze nieuwe trendkleuren kan een Semppel besteld worden. Actuelere, flexibelere en kleurechtere stalen zijn er niet. Wijzonol start met Autumn Reflections: trendkleuren geïnspireerd op de tinten van gekleurde herfstbladeren, groen mos, fris winterfruit en warm avondlicht. Deze uitbundige kleurenpracht uit de natuur krijgt in het interieur extra diepte en reflectie door ze toe te passen in combinatie met koper-, goud- en zilverkleurige materialen. In januari zullen de volgende twee nieuwe kleur- en sfeercombinaties geïntroduceerd worden. De Trend Corner wordt vooral online geladen. Op allerlei woon- en interieurwebsites, de Wijzonol-pagina www.kleurbeleefje.nl, op andere Wijzonol online kanalen als Pinterest en Facebook, maar ook in de woon-, interieur- en damesbladen. Voor de Wijzonol dealers is er een winkelpakket met grote kleurborden en een presentatiebox met Semppels in alle nieuwe Trend Corner kleuren. Meer informatie? Neem contact op met uw Wijzonol accountmanager of bel Edith Stegeman, Marketing Segmentmanager Wijzonol Retail: 038.429.11.47.